صفحه اصلی / مشخصات فنی خودروها / بوگاتی شیرون 3 میلیون دلاری محصول 2017

بوگاتی شیرون 3 میلیون دلاری محصول 2017

بوگاتی شیرون (به انگلیسی: Bugatti Chiron) یک خودروی سوپر اسپرت موتور وسط است که توسط گروه فولکس‌واگن ساخته شده است. این خودرو در زبان انگلیسی کایرون و در فرانسوی شیرون تلفظ می‌شود. این مدل جانشین خودروی پیشین این کمپانی یعنی بوگاتی ویرون است. خودروی مذکور در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷رونمای شد. شتاب اولیه خودرو ۲/۴ ثانیه می‌باشد و ۰تا۳۰۰ کیلومتر را در۱ .۱۳ثانیه می‌پیماید و سرعت نهایی خودرو نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر در ساعت است و قیمت آن بیش از ۲٫۶ میلیون دلار اِمریکاست. نام خودرو به افتخار لویس شیرون قهرمان رالی انتخاب شده. اولین نسخه شیرون برای کیستیانو رونالدو ساخته شد. شیرون ۱۵۰۰اسب بخار نیرو تولید می‌کند ودر ۹دقیقه ۶۰کیلومتررا می‌پیماید ولی بعد۹دقیقه بنزین تمام می‌کند.

آمار و ارقامی از شیرون ۲۰۱۷

  • نشان بوگاتی بر روی شیرون از نقرهٔ میناکاری شده به صورت دستی ساخته شده و ۵۵۰ دلار هزینه دربرداشته است.
  • موتور این خودرو با تمام قدرت به مدت ۲۵ ساعت مورد تست قرار گرفته است. کایرون با این قدرت می‌توانست در مدت ۲۵ ساعت مسافت بین ولفسبورگ در آلمان تا فینیکس در آریزونای آمریکا را طی کند.
  • سیستم خنک‌کنندهٔ موتور می‌تواند سیّال خنک‌کننده را با نرخ ۷۹۸ لیتر در هر دقیقه پمپ کند.
  • کل تیم تحقیق و توسعهٔ بوگاتی تنها ۱۵۰ نفر هستند. این تعداد کمتر از اعضای تیم ردبول در مسابقات فرمول یک است.
  • ظرفیت تولید کارخانهٔ بوگاتی در سال در حالت حداکثر خود به ۷۰ دستگاه می‌رسد.
  • خریداران شیرون به طور میانگین ۴۲ خودرو، حداقل یک جت، یک کشتی تفریحی، سه هلیکوپتر و چهار خانه دارند. بیش از نیمی از خریداران این خودرو کلکسیونرهای آثار هنری هستند.

تصاویر بوگاتی شیرون 2017

بوگاتی شیرون بوگاتی شیرون بوگاتی شیرون

درباره نویسنده :