صفحه اصلی / مداکار / تویوتا مدل C-HR

تویوتا مدل C-HR

تویوتا با معرفی مدل C-HR در اواخر سال ۲۰۱۶، به‌طور جدی به بازار کراس‌اوورهای سایز متوسط وارد شد و از همان ابتدا توانست موفقیت‌های بی‌شماری کسب کند. طراحی خاص و تهاجمی C-HR در کنار حس سواری خاص آن سبب ایجاد تغییرات آنی در بازار کراس‌اوورها شد. از دلایل استقبال بی‌نظیر ۷۵ درصدی اروپاییان از C-HR، می‌توان بهره‌گیری از پلتفرم جدید تویوتا موسوم به TNGA در کنار استفاده از آخرین نسل پیشرانه‌های هیبریدی تویوتا دانست. استقبال بی‌نظیر از این مدل، مهندسان تویوتا را وادار به بررسی امکان طراحی یک نسخه قوی‌تر از پیشرانه هیبریدی C-HR کرد. علاوه بر این، مهندسان تویوتا تصمیم گرفتند جزئیات بیشتری به طراحی خارجی C-HR بیفزایند و طراحی آن را حتی خاص‌تر و جذاب‌تر از قبل کنند

از آغاز پروژه طراحی مدل مفهومی C-HR Hy-Power، هدف مهندسان تویوتا ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر C-HR و استفاده از المان‌های گوناگون برای جلب توجه نبوده است. در حقیقت، این مدل مفهومی دقیقا از بدنه مشابه C-HR موجود ساخته شده است و مهندسان تنها با تمرکز بر ویژگی‌های طراحی سی‌آچ‌آر و استفاده نوآورانه از رنگ‌ها و همچنین توجه به جزئیات، ظاهر این مدل مفهومی را خلق کرده‌اند. طراحان با الهام از نحوه تبدیل کربن به الماس در طبیعت و ایجاد تضاد میان خطوط تیز بدنه و سطوح پیچیده آن، از رنگ مات نقره‌ای کربنی تیره برای رنگ‌آمیزی بدنه و رنگ نارنجی گدازه‌ای برای سقف، ستون‌ها، قاب آیینه‌ها، قسمت پشتی جلوپنجره و همچنین قسمت‌هایی از چراغ‌های جلو استفاده کرده‌اند. رنگ‌آمیزی منحصربه‌فرد سقف خودرو با الهام از طرح الماس سبب ایجاد تضادی چشم‌نواز میان اجزای مختلف آن شده است. طراحان با استفاده از رنگ مشکی براق در قسمت پایین سپر جلوی خودرو، قسمت بالای آرم تویوتا در جلوی خودرو وروی خمیدگی‌های فرمان و همچنین استفاده از رنگ کروم تیره برای تزئینات چراغ‌ها، قاب پنجره‌ها و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی آن، زیبایی این مدل مفهومی را دوچندان کرده‌اند.
این مدل مفهومی بر اساس استفاده از یک سیستم تولید و انتقال قدرت جدید ساخته شده است. پیشرانه جدید توانایی تولید قدرت بیشتری نسبت به مدل استاندارد فعلی دارد و نویدبخش اتخاذ استراتژی جدید و آینده‌نگرانه از سوی تویوتا است که بر اساس آن، تمامی مدل‌های پایه به پیشرانه‌های با عملکرد بالا مجهز خواهند شد. تویوتا توضیح بیشتری درباره‌ی توانایی‌های فنی این خودرو ارائه نکرده است.

درباره نویسنده :