می نی کوپر S

خودرویی است که توسط شرکت بریتیش موتور و شرکت‌های بعد از آن از سال 1959تا 2000 ساخته می‌شد. اولین خودرو به عنوان یک نماد بریتانیایی در دهه 60 شناخته می‌شد. طراحی این خودرو که نیروی محرک در چرخ‌های جلوی آن به کار می‌رود فضای بسیار زیادی (بیش از 80 درصد سطح کف خودرو) را برای مسافر و بار فراهم کرده‌است. این طراحی بر روی یک نسل از خودروسازان تاثیر گذاشت. این خودرو تا حدودی به عنوان مشابه خودروی آلمانی هم‌زمان خودش فولکس قورباغه‌ای به شمار می‌رفت. در سال 1999مینی بعد از فورد مدل تی به عنوان دومین خودروی تاثیرگذار سده شناخته شد.
شرکت خودروسازی مینی که تولید کننده خودروهای جمع و جوری است با پیوستن به گروه خودروسازی بی.ام.دبلیو در صدد توسعه سبد محصولات خود در بین خریداران است.
بر اساس اخبار منتشر شده، خودرو مینی مینور در اواخرد سال 2018و یا اوایل سال 2019رونمایی خواهد شد و حاصل همکاری بی.ام.دبلیو با تویوتا است که از لحاظ اندازه کوچکتر از مدل جدید مینی‌هاچ بک پنج درب است و به احتمال فراوان همانند مدل جدید Smart ForFour دارای سیستم تمام محور نیز خواهد بود.
همانند اکثر خودروهای مینی، مدل مینور نیز دارای برچسب قیمت متوسط خواهد بود که انتظار می‌رود که در اروپا این خودرو دارای قیمتی بین 14100و 15300دلار بشد.
از نقطه نظر طراحی نیز مینور عناصری را از مدل مفهومی‌Rocketman به همراه Mini Paceman به عاریت گرفته است تا پلت فرم جدید مینی به نوعی برای جایگزینی Toyota iQ آماده شود.

کشور سازنده : انگلیس
سال تاسیس : 1959
نام انگلیسی : Mini

کمپانی ب ام و (BMW) بعنوان طراح و سازنده محصولات می نی (MINI) این بار محصولی کاملا جدید را در نمایشگاه خودرو ژنو 2010 به نمایش گذاشت که از نظر ارتفاع و فاصله محورها با مدلهای متعارف می نی تفاوت داشت .می نی – کانتری من (Mini Country Man) بعنوان اولین شاسی بلند (Crossover SUV) می نی برای عرضه در همین سال رونمایی شد که با استقبال خوب بازدید کنندگان نیز مواجه گردید.

کانتری من (Countryman) هم بصورت دیفرانسیل جلو (FF Layout) و هم بصورت دو دیفرانسیل (AWD) قابل سفارش می باشد. می نی برای این محصول خود 4 رده در نظر گرفته که به ترتیب می توان به کوپر (Cooper) ، کوپر اس (Cooper S) ، کوپر اس آل 4 (Cooper S ALL4) و جان کوپر ورکس (John Cooper Works) اشاره نمود.

پیشرانه مدل کوپر اس این خودرو 1600 سی سی 4 سیلندر بوده که با بهره گیری از سیستم تایمینگ سوپاپها (vvti) قادر به تولید 181 اسب بخار hp نیرو می باشد. از رقبای اصلی می نی – کانتری من (Countryman) ، نیسان – قشقایی (Nissan Qashghai) ، فولکس واگن – تیگوان(VW Tiguan) و هوندا – فیت (Honda Fit) هستند.

مشخصات تولید کننده

کارخانه تولید کننده می نی
کشور تولید کننده انگلیس
نام انگلیسی و مدل اتومبیل Mini Cooper S
شرکت خدمات دهنده

مشخصات فنی بدنه

کلاس بدنه خودروهای هاچ بک
ابعاد طول 3711 میلی متر – عرض 1679 میلی متر – ارتفاع 1410 میلی متر
وزن 1215 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 2+2
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 195/55 R 16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 195/55 R 16

مشخصات فنی موتور

حجم موتور 1598سی سی
نوع موتور موتورهای دارای سوپر شارژر
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک 50 لیتر
حداکثر توان خروجی 172 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی 240 نیوتن متر در 1600 دور در دقیقه

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

نوع جعبه دنده جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده (جلو) 6
جعبه دنده اتوماتیک دیفرانسیل جلو FWD

سیستم ترمزها

نوع سیستم ترمز ABS – EBD – CBC – DSC – قابل سفارش: سیستم‌های DTC و EDLC
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده با هوا

سیستم تعلیق و فرمان

نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ ، جلو :مک فرسون ، عقب : اتصال چندگانه
نوع سیستم فرمان قدرت کمکی الکتریکی و حساس به سرعت

عملکرد اتومبیل

حداکثر سرعت 223 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 الی 100 6.8 ثانیه
مصرف سوخت شهری 8.9 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی 5.7 لیتر در 100 کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
ستاره ایمنی Euroncap

محدوده گارانتی

محدوده گارانتی

حدود قیمت

قیمت نمایندگی
قیمت بازار

امکانات رفاهی و آپشن ها

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای محافظ سر ، کلید غیر فعال سازی کیسه هوای ایمنی جهت نصب صندلی کودک
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم کلید ضد سرقت ، دارای قفل مرکزی در اختیار راننده ، دارای ریموت کنترل رادیویی ، دارای دزدگیر ، سیستم ورود به خودرو بدون کلید ، سیستم روشن و خاموش شدن خودرو بدون کلید ( استارت دکمه ای )
سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع دستی ، دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق
سیستمهای مولتی مدیا سیستم صوتی با قابلیت پخش CD به همراه 6 بلندگو – تجهیزات قابل سفارش: نویگیشن با صفحه نمایش 6.5 اینچی – سیستم صوتی Harman/Kardon – سیستم رادیوی SiriusXM – بلوتوث – ورودی iPod و USB – ورودی AUX ، تجهیزات قابل سفارش: نویگیشن با صفحه نمایش 6.5 اینچی
سیستم صندلیهای جلو و عقب دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش پارچه ای با تنوع رنگی ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی ، دارای سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر ، روکش چرم در تنوع رنگی و طرحی سفارشی،صندلی عقب : دارای روکش پارچه ای با تنوع رنگی ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای سیستم گرمکن ، روکش چرم در تنوع رنگی و طرحی سفارشی
سیستم آیینه ها آینه الکترو کرومیک جهت سهولت دید راننده در شب ، آینه های خارجی با حالت الکترو کرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن ، دارای چراغهای روشنایی بر روی آینه ها ، قابلیت تاشوندگی
سیستم شیشه ها تنظیم برقی تمام پنجره ها ، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها ، شیشه های سولار
سیستم های سقف سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب ، سقف پانوراما سفارشی
سیستم روشنایی جلو و عقب دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغها ، دارای سیستم تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک ، دارای مه شکن ، لامپ زنون سفارشی ، چراغهای LED برای روشنایی روز ، چراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
سنسورهای پیش فعال مجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها
متفرقه مجهز به سنسور پارک، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل ، نشانگر میزان باد لاستیکها

درباره نویسنده :